Koktajl z jarmużem

smoothie

Czeeeeść Wam! :-)

Chciałabym podzielić się z wami moją propozycją na drugie śniadanie. Dzisiaj do pracy zaserwowałam sobie koktajl z jarmużem. Idealne i do tego pyszne rozwiązanie, będące źródłem wielu witamin oraz składników mineralnych. Przyrządzenie takiego koktajlu rano zajmuje mi dosłownie 5 minut. Więc tak naprawdę tyle co zrobienie kanapki, a jak dla mnie jest o wiele ciekawszym rozwiązaniem. Rzadko zdarza mi się zjeść w ciągu dnia jakiś owoc. Zdecydowanie wolę je spożywać w wersji do picia. Odkąd kupiłam blender częściej przyswajam zarówno owoce jak i warzywa.

Do rzeczy! Jarmuż jak wiecie to odmiana kapusty. Zanim poznałam jakie wartości odżywcze ma jarmuż dodawałam go przeważnie do dekoracji różnych potraw. Teraz dodaję go także do koktajli, a także do hamburgerów, ale o nich może innym razem.  Jarmuż jak i wiele innych zielonych warzyw jest źródłem białka, błonnika, a także zawiera witaminę C i K oraz potas i wapń. Sprawia on także, że nasz organizm staje się mniej podatny na nowotwory.  Dla mnie dużym zaskoczeniem było, że jarmuż zawiera także beta-karoten.

Mój przepis na koktajl z jarmużu:

- pół dużego jabłka lub jedno małe

- garść liści jarmużu

- banan

- pół szklanki wody

- czasami dodaję jeszcze trochę soku z limonki, ewentualnie łodygę selera naciowego :-)

A Wy co jecie na drugie śniadanie? :-P

Odpowiadajcie w komentarzu.

Jedno przemyślenie na temat “Koktajl z jarmużem”

  1. Jarmuż odkryłam pół roku temu i wpycham go do prawie każdego koktajlu! Mega!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>